:: دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1389 1389 ) ::
جلد 10 شماره 4 صفحات 358-351 برگشت به فهرست نسخه ها
کاربرد وسیله آموزشی سینا بر افزایش دقت خواندن دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی آموزش‌پذیر
مریم حسن‌زاده اول 1، هادی بهرامی2 ، طاهره سیما شیرازی3 ، مهدی عبداله‌زاده رافی3 ، مسعود صالحی4
1- دانشگاه آزاد اسلامی
2- دانشگاه آزاد
3- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
4- دانشگاه ایران
چکیده:   (5214 مشاهده)

هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر وسیله آموزشی سینا، بر دقت خواندن در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر است. روش: این پژوهش، مداخله‌ای از نوع پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه‌ کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی شهر بجنورد بود؛ نمونه شامل 28 نفر (14 نفر گروه آزمایش و 14 نفر گروه کنترل) بود که پس از لحاظ کردن ملاکهای ورود به پژوهش، انتخاب شدند. یافته‌ها: میانگین نمرات گروه آزمایش در مؤلفه‌های جانشینی، تلفظ اشتباه، حذف حرف و کلمه، و جابه‌جایی، کمتر از گروه کنترل است (05/0p<) ولی در مؤلفه‌های افزودن حرف و کلمه و بازگویی اصلاحی تفاوتی آماری معناداری ندارند (05/0p>). نتیجه‌گیری: استفاده از وسیله آموزشی سینا، بر دقت خواندن دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر مؤثر است.

واژه‌های کلیدی: دقت خواندن، دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر، وسیله آموزش سینا
متن کامل [PDF 339 kb]   (3857 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/8/27 | پذیرش: 1389/10/15 | انتشار: 1389/11/30


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1389 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها