1- دانشگاه آزاد اسلامی 2- دانشگاه آزاد 3- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی 4- دانشگاه ایران
چکیده: (5214 مشاهده)
هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر وسیله آموزشی سینا، بر دقت خواندن در دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر است. روش: این پژوهش، مداخلهای از نوع پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی شهر بجنورد بود؛ نمونه شامل 28 نفر (14 نفر گروه آزمایش و 14 نفر گروه کنترل) بود که پس از لحاظ کردن ملاکهای ورود به پژوهش، انتخاب شدند. یافتهها: میانگین نمرات گروه آزمایش در مؤلفههای جانشینی، تلفظ اشتباه، حذف حرف و کلمه، و جابهجایی، کمتر از گروه کنترل است (05/0p<) ولی در مؤلفههای افزودن حرف و کلمه و بازگویی اصلاحی تفاوتی آماری معناداری ندارند (05/0p>). نتیجهگیری: استفاده از وسیله آموزشی سینا، بر دقت خواندن دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر مؤثر است.