[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( پاییز 1390 1390 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 244-229 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه هدف‌گرایی و راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی درمیان دانش‌آموزان تیزهوش
دیبا سیف 1، لعیا بشاش1
1- دانشگاه شیراز
چکیده:   (3991 مشاهده)

هدف: از پژوهش حاضر، بررسی رابطه­ هدف‌گرائی و راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی در میان دانش­آموزان تیزهوش مقطع دبیرستان بود. روش: بدین منظور 609 دانش­آموز سال اول دبیرستان (359 دختر و 250 پسر) براساس نتایج حاصل از آزمون هوشی اوتیس، از مدارس پرورش استعدادهای درخشان، مدارس نمونه و مدارس عادی دولتی انتخاب و به عنوان آزمودنی، در این پژوهش، شرکت کردند. ابعاد هدف‌گرایی از طریق مقیاس هدف‌گرایی در درس ریاضی و راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی به وسیله‌ مقیاس خودتنظیمی انگیزشی مورد سنجش قرار گرفت. روایی هر یک از این ابزارها، از طریق تحلیل عاملی احراز شد. یافته‌ها: تحلیلهای رگرسیونی چندمتغیره نشان داد که تسلط‌گرایی، استفاده از انواع راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی را پیش‌بینی می‌کند. بررسی الگوی این رابطه، نشان از آن دارد که تسلط‌گرایی، بیشتر با فزونی به کارگیری راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی همراه است. عملکردگرایی نیز به جز ارتقای علاقه سایر راهبرهای خودتنظیمی انگیزشی را پیش‌بینی می‌کرد. اما عملکردگریزی پیش‌بینی کننده هیچ یک از راهبردهای فوق نبود. نتیجه‌گیری: این یافته‌ها در پرتو نتایج حاصل از مطالعات پیشین و نظریه‌های خودتنظیمی مورد بحث قرار گرفت و کاربردهای آن در تعلیم و تربیت تیزهوشان ارائه شد.

واژه‌های کلیدی: هدف‌گرایی، راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی، تیزهوش، آموزش ریاضی
متن کامل [PDF 306 kb]   (2843 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1389/5/2 | پذیرش: 1390/3/4 | انتشار: 1390/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saf D, Bashash L. The Relationship between Goal Orientation and Motivational Strategies among Gifted Students. JOEC 2011; 11 (3) :229-244
URL: http://joec.ir/article-1-228-fa.html

سیف دیبا، بشاش لعیا. رابطه هدف‌گرایی و راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی درمیان دانش‌آموزان تیزهوش . فصلنامه كودكان استثنايي. 1390; 11 (3) :229-244

URL: http://joec.ir/article-1-228-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( پاییز 1390 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645