هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی نظام ارزشی معلمان مدارس استثنایی صورت گرفته است. روش: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود و بدین منظور از میان معلمان شاغل در مدارس استثنایی استان بوشهر در سال تحصیلی90 - 1389، نمونهای به تعداد 160 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه ارزشهای توصیفی شوارتز، برجس، ملک، هریس و اونز استفاده و روایی و پایایی آن محاسبه و تأیید شد. برای تحلیل دادهها، از روشهای آماری تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر، تی برای نمونههای جفتشده، تحلیل واریانس یکطرفه و تی برای گروههای مستقل استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که نظام ارزشی معلمان مدارس استثنایی استان بوشهر، بهترتیب شامل ابعاد ارزشی جهانگرایی، امنیت، همنوایی، خوداتکایی، خیرخواهی، سنّت، موفقیت، برانگیختگی، لذّتطلبی و قدرت است؛ به علاوه، در نظام ارزشی معلمان مدارس استثنایی، تمایل به ارزشهای فردی نسبت به ارزشهای اجتماعی؛ تمایل به محافظهکاری نسبت به علاقه مندی و آمادگی برای تغییر و تمایل به توجه به ماورای خود نسبت به توجه به تعالی خود بهصورتی معنادار بیشتر است. نتیجهگیری: نظام ارزشی معلمان مدارس استثنایی، تا حدود زیادی با رتبهبندی ارزشها در بین جوامع، فرهنگها و گروههای مختلف مطابقت دارد.