:: دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1391 1391 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 78-69 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه مهارتهای حرکتی در دانش‌آموزان مبتلا به لکنت زبان و عادی دبستانی
مهرناز سعادت‌آبادی 1، مهناز استکی2 ، یاسر امیری3
1- پژوهشکده کودکان استثنایی
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
3- دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (4043 مشاهده)

هدف: این پژوهش با هدف مقایسه مهارتهای حرکتی در دانش‌آموزان مبتلا به لکنت زبان و دانش‌آموزان عادی انجام گرفت. روش: جامعه آماری، 25 نفر مبتلا به لکنت زبان و 25 نفر از دانش‌آموزان عادی که به صورت تصادفی انتخاب شدند را شامل می شوند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون رشد حرکتی اوزرتسکی بود. نمرات پس از جمع آوری مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: بین میانگین نمرات در دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به یافته‌ها، نتایج نشان دهنده این موضوع است که مهارت‌های حرکتی در دانش‌آموزان عادی در سطح بالاتری نسبت به دانش‌آموزان مبتلا به لکنت زبان قرار دارند و می‌توان از همین نتیجه جهت آموزش و درمان نقاط ضعف کودکان مبتلا به لکنت زبان استفاده کرد .

واژه‌های کلیدی: لکنت زبان، مهارت‌های حرکتی، آزمون رشد حرکتی اوزرتسکی
متن کامل [PDF 124 kb]   (2386 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1390/7/20 | پذیرش: 1391/6/8 | انتشار: 1391/9/30


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1391 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها