[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 19، شماره 1 - ( 3-1398 ) ::
جلد 19 شماره 1 صفحات 14-5 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی نرم افزار شناختی کاپیتان لاگ بر ادارک دیداری–فضایی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری
نسترن رویتوند غیاثوند1 ، مجتبی امیری مجد 2
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
چکیده:   (3957 مشاهده)

هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی نرم‌افزار شناختی کاپیتان لاگ بر ادارک دیداریفضایی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری بود. روش: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری بود که در سال 1395 به مراکز آموزشی و توانبخشی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری (دولتی و غیردولتی) شهر تهران مراجعه کرده بودند. از بین آنها به روش در دسترس 24 نفر انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه 12 نفره (کنترل و آزمایش) قرار گرفتند سپس گروه آزمایش در طی دوازده جلسه تحت آموزش نرم‌افزار شناختی کاپیتان لاگ قرار گرفت و گروه کنترل مداخله‌ای دریافت نکرد. پیش و پس از مداخله، از آزمون هوشی تهران-استنفورد بینه برای اندازه‌گیری ادراک دیداری فضایی استفاده شد. روش تجزیه و تحلیل داده­ها: داده‌های پژوهش از طریق آزمون‌های تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری تحلیل شدند. یافته­ها: نتایج نشان داد که تأثیر اجرای نرم افزار شناختی کاپیتان لاگ بر ادراک دیداری-فضایی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری 1/81 درصد (01/0>p)، بر ادراک دیداری-فضایی کلامی 8/59 درصد (01/0>p) و بر حافظه ادراک دیداری-فضایی غیرکلامی 7/36 درصد (01/0>p) بوده است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به مزایای نرم‌افزار کاپیتان لاگ بر ادراک دیداری-فضایی دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شود که استفاده از این نرم افزار به معلمان دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری آموزش داده شود.
 
واژه‌های کلیدی: نرم افزار شناختی، ادارک دیداری–فضایی، ناتوانی‌های یادگیری، کاپیتان لاگ
متن کامل [PDF 250 kb]   (3747 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/8/16 | پذیرش: 1397/12/22 | انتشار: 1398/3/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

royatvand ghiasvand N, Amiri Majd M. Effectiveness of Captain's Log Cognitive Software on Visual-Spatial Perception of Students with Specific Learning Disorders. JOEC 2019; 19 (1) :5-14
URL: http://joec.ir/article-1-749-fa.html

رویتوند غیاثوند نسترن، امیری مجد مجتبی. اثربخشی نرم افزار شناختی کاپیتان لاگ بر ادارک دیداری–فضایی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری. فصلنامه كودكان استثنايي. 1398; 19 (1) :5-14

URL: http://joec.ir/article-1-749-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 1 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645