[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 17، شماره 1 - ( 5-1396 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 52-31 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و اعتبارسنجی الگوی چندرسانه‌ای آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی
حمیدرضا جنگی زهی شستان1، اسماعیل زارعی زوارکی1، محمدرضا نیلی احمدآبادی1، شهلا پزشک1، علی دلاور1
1- دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (4346 مشاهده)
هدف: این تحقیق با هدف طراحی الگوی چندرسانه‌ای آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و اعتبارسنجی آن از نظر متخصصان انجام شده است. برای انجام تحلیل محتوای کیفی، ابتدا سؤال پژوهش را تعیین کردیم. روش: روش پژوهش برای مرحله طراحی الگوی چندرسانه‌ای، روش توصیفی-تحلیلی با رویکرد مرور نظام‌مند ادبیات پژوهشی بوده و جهت اعتبارسنجی الگو از روش توصیفی- پیمایشی، استفاده شد. جامعۀ آماری این تحقیق جهت طراحی الگوی آموزشی، شامل تمامی کتب، مقالات پژوهشی و مروری، پایان‌نامه‌ها و منابع اطلاعاتی اینترنتی مرتبط در زمینۀ طراحی الگوی چندرسانه‌ای بود و جامعه آماری جهت اعتبارسنجی الگو، متخصصان تکنولوژی آموزشی و متخصصان آموزش ویژه به تعداد ۱۶ نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها فیش‌برداری و یک پرسش‌نامه 7 سؤالی محقق‌ساخته در مقیاس لیکرت بود. یافته‌ها: نتایج این مطالعه منجر به تدوین الگوی طراحی چندرسانه‌ای آموزشی ای‌دی‌پی‌آی‌ای1 در ۵ مرحله شامل تحلیل، طراحی، تولید، اجرا و ارزشیابی طراحی گردید. یافته‌های اعتبارسنجی نشان داد که ویژگی‌های عناصر طراحی الگوی چندرسانه‌ای از نظر متخصصان مطلوب (در حد زیاد) است. نتیجه‌گیری: الگوی مذکور می‌تواند راهنمایی برای طراحان آموزشی، متخصصان و معلمان آموزش ویژه در تولید چندرسانه‌ای آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی باشد.  


 
 
واژه‌های کلیدی: الگوی طراحی چندرسانه‌ای، اعتبار سنجی، دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی
متن کامل [PDF 426 kb]   (3782 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/4/24 | پذیرش: 1396/2/3 | انتشار: 1396/3/14
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Design and Validation of an Educational Multimedia Model for Students with Intellectual Disabilities. JOEC 2017; 17 (1) :31-52
URL: http://joec.ir/article-1-24-fa.html

جنگی زهی شستان حمیدرضا، زارعی زوارکی اسماعیل، نیلی احمدآبادی محمدرضا، پزشک شهلا، دلاور علی. طراحی و اعتبارسنجی الگوی چندرسانه‌ای آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1396; 17 (1) :31-52

URL: http://joec.ir/article-1-24-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 1 - ( 5-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645