[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 22، شماره 1 - ( 1-1401 ) ::
جلد 22 شماره 1 صفحات 114-97 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثربخشی شن‌بازی‌درمانی بر توجه انتخابی دانش ­آموزان پسر 8-11 ساله با نارسایی ویژه در یادگیری
ربابه محمدی1، محمد احسان تقی زاده2، محمد اورکی3
1- کارشناس ارشد گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2- دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
3- دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (822 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر شن‌بازی درمانی بر توجه انتخابی کودکان پسر 8-11 ساله با نارسایی ویژه در یادگیری بود. روش: روش پژوهشی در این مطالعه نیمه‌آزمایشی از نوع پیش­آزمون، پس­آزمون و پیگیری همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری این مطالعه را تمام دانش­آموزان پسر با نارسایی ویژه در یادگیری شهرستان پردیس تشکیل می­داد. تعداد 20 نفر از آنها به شیوه در دسترس انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه (کنترل و آزمایش) گمارده شدند. نخست آزمون استروپ برای هر دو گروه اجرا شد (پیش‌آزمون)، سپس آزمودنی­های گروه آزمایش برنامه شن‌بازی درمانی را در قالب 8 جلسه 45 دقیقهای و در دو ماه دریافت کردند، درحالی‌که گروه کنترل هیچ مداخله­ی آموزشی دریافت نکردند. پس از مداخله پس­آزمون در مورد هر دو گروه آزمایش و گواه اجرا و 2 ماه بعد مرحله پیگیری انجام شد. داده­های جمع­آوری شده با استفاده از تحلیل واریانس مختلط در نرم­افزار SPSS نسخه 22 تحلیل شدند. یافته­ها: نتایج نشان داد که شن‌بازی درمانی بر توجه انتخابی آزمودنی­ها در گروه آزمایش با اندازه اثر متوسط اثربخش بوده است و در دوره پیگیری نیز این اثر ماندگار بود. نتیجه­گیری: بنابراین با توجه به نتایج به‌دست‌آمده می­توان از شن‌بازی‌درمانی برای افزایش توجه انتخابی در کودکان مبتلا به اختلال‌های یادگیری در مدارس استثنایی و مراکز مشاوره کودکان بهره برد.
 
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: شن‌بازی درمانی، توجه، توجه انتخابی، نارسایی ویژه در یادگیری.
متن کامل [PDF 1666 kb]   (262 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/5/30 | پذیرش: 1400/12/25 | انتشار: 1401/3/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating The Effectiveness of Sandplay Therapy on the Selective Attention of 8-11 Years Old Boy Students with Special Learning Disabilities. JOEC 2022; 22 (1) : 7
URL: http://joec.ir/article-1-1350-fa.html

محمدی ربابه، تقی زاده محمد احسان، اورکی محمد. بررسی اثربخشی شن‌بازی‌درمانی بر توجه انتخابی دانش ­آموزان پسر 8-11 ساله با نارسایی ویژه در یادگیری. فصلنامه كودكان استثنايي. 1401; 22 (1) :97-114

URL: http://joec.ir/article-1-1350-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 1 - ( 1-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645