[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 22، شماره 2 - ( 5-1401 ) ::
جلد 22 شماره 2 صفحات 106-89 برگشت به فهرست نسخه ها
واکاوی دیدگاه معلمان پیرامون مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه؛ به‌منظور ارائه پیشنهادهای سیاستی
سهراب محمدی پویا1، سیامند قادری2، یوسف ادیب1، سید طاهر سیدی نظرلو2
1- برنامه‌ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
2- گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
چکیده:   (697 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف واکاوی دیدگاه معلمان پیرامون مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه؛ به‌منظور ارائه پیشنهادهای سیاستی انجام شد. روش: پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با هدف واکاوی دیدگاه معلمان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در‌خصوص ویژگی‌ها و مسائل مرتبط با شرایط حاکم بر مدارس استان آذربایجان شرقی انجام شده است. داده‌ها با مصاحبه نیمه‌ساختارمند از 16 نفر از معلمان در سطح استان آذربایجان شرقی با شیوه نمونه‌گیری هدفمند از نوع ملاکی گردآوری‌شده و با روش تحلیل مضمونی تحلیل شده‌اند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که دیدگاه معلمان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در چهار مضمون اصلی و 18 مضمون فرعی دسته‌بندی می‌شود. مضامین اصلی شامل ویژگی‌ها و مسائل مرتبط با معلمان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ویژگی‌ها و مسائل مرتبط با ویژگی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، محدودیت‌های آموزشی و مسائل فرهنگی اجتماعی است. مضامین فرعی نیز در متن مقاله به‌طور تفصیلی توضیح داده شده است. نتیجه‌گیری: بر‌اساس یافته‌های پژوهش، اقدام‌های انجام‌شده در حوزه سیاست‌های کلی آموزش ‌و پرورش به‌خوبی پیش نرفته است و پیشبرد مسائل در این زمینه اهتمام جدی مسئولان را می‌طلبد.
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: پیشنهاد سیاستی، دانش‌آموزان، نیازهای ویژه، معلمان.
متن کامل [PDF 455 kb]   (292 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/5/21 | پذیرش: 1400/11/13 | انتشار: 1401/6/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analyzing the Teachers' Views on Schools Student with Special Needs in Order to Provide Policy Advice. JOEC 2022; 22 (2) : 7
URL: http://joec.ir/article-1-1342-fa.html

محمدی پویا سهراب، قادری سیامند، ادیب یوسف، سیدی نظرلو سید طاهر. واکاوی دیدگاه معلمان پیرامون مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه؛ به‌منظور ارائه پیشنهادهای سیاستی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1401; 22 (2) :89-106

URL: http://joec.ir/article-1-1342-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 2 - ( 5-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645